1988 Š 130 Spyder
Škoda 130 Spyder Banham
Společnost Banham:
byla hlavně specializovaná na přestavbu luxusních limuzín na zákaznické kabriolety.
Škoda Spyder Banham byl vyráběn firmou Paula Banhama Conversion Limited), kterou později převzala další anglická společnost Rally Sport Replicas, která ve výrobě vozidla pokračovala. Za krátko zavřela své brány tak jako i následná firma Sports 356 zkončila v roce 2006. Škodu Spyder dodávali výrobci buď jako stavebnici, ale i jako hotový sporťák s případnými odchylkami od standartu.
Motorizace a karoserie:
Do karoserie „inspirované “ James Deanovým Spyderem 550 , jak se opatrně vyjadřuje autor na Wikipedia... montovali všechny komponenty řízení, zavěšení kol, motor s převodovkou od Skoda Estelle, což je anglická řada Š 105 – 120 , Š 130 nebo-li Typ 742, potom řada Š 135 – 136, Typ 746. Motory 1L, 1.2 a 1300 ccm. Z nich se nejvíce osvědčil motor od Coupé Rapid 130 a tak vznikla i tato škodovka.
Auto je vyrobeno v Anglii, testováno v Německu a Rakousku, má certifikát TÜV Nord (D), DEKRA(A), kde jej leta provozovali oba předchozí majitelé.
Kvalitní bezpečnostní pásy Willans a sportovní tlumiče doplňují výbavu. Na přání bylo možno osadit karburaci výkonnějšími jednotkami, hlavně od Weber. Hmotnost vozidla s motorem Škoda 1.3 L je cca 600 kg, maximální rychlost 180 km/h (dle prospektu), zrychlení na stovku za 10 sekund.
Na přání zákazníků byly do Spyder Banham montovány i motory Subaru a nebo Alfa Romeo
Je téměř symptomatické, že pozdější majitelé Banham Spyderu začaly na voze zabudovávat tuningové elementy. Často šlo o výfuk, ochranný rám pro posádku, bezpočet přídavných instrumentů a často i nevkuské lakování. Tento vůz byl před zásahy typu „lidová tvořivost“ ušetřen a tak patří k těm exemplářům, které se zachovaly v originálním a plně funkčním stavu.




Návštěvní kniha
© 2021 Pavel Kalina - www.cabrio.cz 603 27 27 10
Kopírováni fotografií a textu, i částečně, není bez písemného svolení majitele a přesné citace pramene povoleno